Het event over de digitale toekomst van B2B marketing & sales
Vraagt u zich ook af hoe uw website en alle online activiteiten substantieel kunnen bijdragen aan de resultaten van uw onderneming?
Om die vraag te beantwoorden organiseren de High Tech Campus Eindhoven, Beeckestijn Business School en Webs op dinsdag 28 juni 2016 hét event over online business to business communicatie, marketing & sales, oftewel The Digital Future of B2B. Een dag voor directieleden, marketing en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak.
OVER HET PROGRAMMA
Wat echter wel degelijk veranderd is, is hoe klanten het (aan)koopproces doorlopen. Zo’n 70% van het totale aankoopproces wordt momenteel dan ook al online afgelegd. Hoe ga je daar als B2B bedrijf nou mee om? Daar kunnen de meeste B2B bedrijven flinke winsten behalen. Op The Digital Future of B2B laten we zien hoe anderen dat gedaan hebben en hoe je zelf als bedrijf de eerste stappen kunt zetten.
HET PROGRAMMA
Het event wordt met een groot aantal Brabantse bedrijven georganiseerd en kent een hele pragmatische “typische” Eindhovense aanpak. Het programma is opgebouwd uit drie kernonderdelen:
1. Why
Waarom veranderen? Topsprekers uit de B2B gaan hier in op welke ontwikkelingen zij zien en hebben gezien, welke successen er geboekt worden, en hoe deze in te zetten zijn voor uw eigen business. Zij kunnen aantonen dat hun succes direct te relateren is aan de stappen die ze hebben gemaakt op het digitale vlak. Want ook Eindhoven en de gehele Brainport regio kent haar successen.
Neem Exact die ieder jaar het aantal klanten met 35 tot 40 procent ziet groeien, doordat zij met behulp van marketing automation de sales pijplijn weten te vullen. Mark Appel komt hier over vertellen. Marieke Heesakkers van Berkvens Deursystemen komt spreken over inbound marketing en de successen die zij daarmee behaalden. Daarnaast komen Beeckestijn Business School, AFAS, Selecta, Cisco Systemen, NUON, IBM en velen anderen hun praktijkcases presenteren. Waarom liggen er voor jouw bedrijf ook kansen in het digitale tijdperk?
2. How
Hoe te veranderen? Heel wat collegabedrijven zijn erg succesvol met hun online marketing en sales activiteiten. Wij hebben enkele toppers uit de B2B gevraagd om hun praktijkverhalen met jullie te delen. Hoe hebben zij hun online succes gerealiseerd en wat kun je daar van leren?
3. What
Wat ga jij doen? Er is software in de markt, er zijn best practices te delen, er zijn methodes ontwikkeld, er kunnen adviezen uitgebracht worden. Kortom, je kunt op vele manieren aan de slag om stappen te maken in het digitale tijdperk. Na deelname aan dit congres weet je welke stappen je kunt nemen.
“The Digital Future of B2B”: Lessen in moderne marketing voor de ondernemer.
Over hoe je website en online activiteiten bijdragen aan de marketing & verkoopresultaten van je onderneming.
Op 28 juni organiseerde Webs uit Eindhoven voor de tweede maal het business event The Digital Future Of B2B op de High Tech Campus. Een marketingevent dat zich volledig richt op de mogelijkheden die contentmarketing biedt in het digitale tijdperk. En dat is, ook in B2B, niet te onderschatten! Klanten oriënteren zich immers steeds meer online. Zo’n 70% van het totale aankoopproces wordt momenteel dan ook al online afgelegd. Hoe ga je daar als B2B bedrijf nou mee om?
Tijdens het event konden de deelnemers zich laten informeren en inspireren door verschillende sprekers en praktijkverhalen. En dat is aardig gelukt! Ook ik mocht het event bezoeken. In mijn blog deel ik graag de sessies die ik doorlopen heb met die B2B ondernemers die er niet bij konden zijn.
Ed Klijsen
Lees het complete verslag op mijn blog –> The digital future B2B Lessen moderne marketing