Blogs

Drie redenen om met “Moderne Marketing” = Online marketing aan de slag te gaan

In gesprekken met ondernemers viel het mij op dat zij het succes van “moderne marketing” enkel meten aan het aantal marketing qualified leads een campagne oplevert. Ik ben het daar niet helemaal mee eens.

Mijn persoonlijke mening is namelijk dat moderne marketing meer betekent voor je onderneming dan alleen het aantal leads dat ermee wordt gegenereerd.

Hieronder 3 aanvullende bijkomende effecten van moderne marketing die je kunt bereiken.

Meer online zichtbaarheid van je onderneming

Misschien een behoorlijke open deur: maar door voortdurend bezig te zijn met het produceren van relevante content en deze via allerhande kanalen online te distribueren, bereik je als onderneming niet alleen meer potentiële klanten.

Moderne marketing brengt je onderneming ook onder de aandacht van potentiële werknemers, samenwerkingspartners en mogelijke mediapartners.

Dit vergrote bereik is weliswaar moeilijk in harde euro’s uit te drukken, maar draagt wel degelijk bij aan de waarde van je onderneming en het succes op langere termijn.

Effectievere verkoop 

Een ander belangrijk effecte van moderne marketing is het effectiever organiseren van je verkoop-proces.

De rol van marketing veranderd. Samenwerken met sales is de toekomst.

Als je moderne marketing op een goede manier uitvoert leidt dit tot het beter kwalificeren van je verkoopkansen. Door het toepassen van lead-scoring en het gepersonaliseerd aanbieden van de juiste content op het juiste moment, worden alleen de leads die echte interesse in je onderneming hebben doorgestuurd naar je verkoopteam.

Dit scheelt je verkoopteam veel verloren tijd aan het nabellen of bezoeken (kopje koffie??) van prospects die nog lang niet klaar zijn voor het maken van een daadwerkelijke aankoop. En als je dan wel met een potentiële klant praat is het gesprek veel inhoudelijker, want de klant heeft alle informatie al.

Een besparing op je totale verkoopkosten, met als gevolg een toename van het rendement en dus de waarde van je onderneming.

Grotere werknemers-betrokkenheid

Tot slot het “medewerkers effect” van moderne marketing.  Betere communicatie met jouw klanten begint met interne communicatie.

Medewerkers zijn beter geïnformeerd en meer betrokken bij je onderneming.

Door het meedenken over en schrijven van blogartikelen en het delen van content via hun eigen social media accounts zie je in de praktijk dat werknemers zich een steeds belangrijker onderdeel voelen van je onderneming.

Ondanks dat de drie genoemde effecten moeilijk uit te drukken zijn in euro’s, dragen deze -naar mijn mening – zeker wel bij aan de waarde van je onderneming, maar zeker ook aan het succes in de markt.

Aan de slag

Heb jij als ondernemer of marketeer al ervaring met moderne marketing?
Of heb je juist het gevoel dat je er mee aan de slag moet?
Zo ja, dan nodig ik je van harte uit om ons workshop aanbod eens te bekijken.
Het doel is: Meteen ermee aan de slag.

Deel deze workshop met jouw volgers via: