Workshop Google Analytics Basis

Leer hoe rendabel uw online acties zijn door meer inzicht in de bezoekers van uw website!

Algemeen

Jaarlijks steken jullie veel tijd, energie en geld in (online) advertising, het bijhouden van de website en social media. En aangezien voor veel bedrijven de website hét uithangbord van het bedrijf is, wilt u daar zoveel mogelijk bezoekers naartoe trekken om uiteindelijk met ze in contact te komen. Alle marketing inspanningen moeten immers wel ergens toe leiden! Gek genoeg weten veel bedrijven nauwelijks wat alle inspanningen ze oplevert. Met Google Analytics krijgt u hier juist inzicht in.

Google Analytics is een gratis rapportagetool dat u vertelt hoeveel bezoekers uw website hebben bezocht. Maar interessanter nog; via welk kanaal ze daar zijn gekomen, welke pagina’s van je website ze hebben bezocht, hoe lang ze op een pagina zijn geweest, vanwaar ze op op uw site zijn gekomen, etc, etc. Kortom: het kan een arsenaal aan statistieken bieden die u kan gebruiken om al uw online inspanningen te analyseren.

workshop analytics

Maar welke informatie is nu interessant voor uw bedrijf?
En hoe komt u dan aan die informatie binnen Analytics?
Hoe interpreteert u al die informatie?  Dat leert u in deze workshop!

  • Zeer praktijkgericht; morgen toepasbaar
  • Interactief
  • Kleine groepen (max. 10 personen)
  • Maximaal 5 uur
  • Door professionals gegeven

Deze workshop is geschikt voor ondernemers of (marketing-) communicatie medewerkers die morgen aan de slag willen gaan met Analytics en meer inzicht willen krijgen in hun bezoekersverkeer. De workshop is bedoeld voor organisaties met een kleine of middelgrote website. Specifieke voorkennis is niet noodzakelijk, maar wat internetvaardigheid en enige kennis van de werking van een website is handig.

Intake: vooraf hebben we contact over wat uw specifieke vragen zijn en hoe u zich kunt voorbereiden.

Wat u leert tijdens de workshop:

  • Introductie en opzetten van een Analytics account en het activeren daarvan
  • De betekenis van de standaard rapporten zoals bezoekers, bezoeken, verkeersbronnen, gebruik van mobiele apparatuur, best bezochte pagina’s, SEO (zoekmachine optimalisatie), nieuwe en terugkerende bezoekers.
  • Waar komen mijn bezoekers vandaan en waarom?
  • Gebruik van Google Analytics en de privacywetgeving.
  • Met welke zoekwoorden haal ik de beste resultaten?
  • Hoe kan ik met Google Analytics mijn website optimaliseren voor zoekmachines?
  • Waar haken mijn bezoekers af en waarom?
  • Filters instellen.

Nazorg: Na afloop bieden we u gedurende 2 weken de mogelijkheid om nog extra vragen te stellen en houden we contact over uw vorderingen. Zo bent u er na de workshop zeker van dat de geleerde stof in de praktijk wordt verzilverd!

Na afloop van deze training bent u in staat om Google Analytics voor uw website te activeren. U weet ook waar u nuttige informatie kunt vinden en leert deze te interpreteren zodat u de juiste conclusies kan trekken.

De bonus van deze workshop is dat u bovendien nog leert:

  • Hoe u met filters referral spam weert
  • Hoe u Analytics koppelt met Search Console en daarmee beter scoort
  • Hoe u achter de gebruikte zoektermen op uw eigen site komt

Deze workshop kost u € 395,00 p.p. (ex. btw) en is incl. lesmateriaal en een broodje met koffie, thee of fris.

De workshop gaat door bij minimaal 4 inschrijvingen. Indien u 2 of meer personen tegelijk inschrijft ontvangt u 10% korting.

Deze workshop kan ook op locatie verzorgd worden. Informeert u naar de mogelijkheden.

Datum en tijd: 17-nov-2016 16:00 - 21:00

Locatie: TIlburg: Deprez gebouw

Doet u mee?

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.


Deel deze workshop met jouw volgers via: